Rapportages, advies en ondersteuning | salesUp
Heeft jouw bedrijf nood aan betere cijferanalyses wat betreft sales, marketing en customer service? Onze marketingexperts zetten workflows en dashboards op. Zowel kleine als grote bedrijven hebben er baat bij hun operationele bedrijfsprocessen te vereenvoudigen.
HubSpot is dan ook het Zwitsers zakmes onder de CRM-systeem. Het biedt alle nodige tools voor marketing, sales, content management én customer service. Elke afzonderlijke categorie heeft intrinsiek sterke features, maar ze stralen pas écht wanneer ze samenwerken.


De volledige buyers journey
In het kille, donkere tijdperk voor alignement stonden bedrijven vaak voor dezelfde uitdaging: slechte communicatie op de werkvloer. Hoe groter het bedrijf, hoe minder vlot de communicatie doorstroomt naar alle bedrijfsdepartementen. Wanneer de verschillende diensten ook nog eens in aparte kantoorruimtes opereren, gaan gevoelige nuances heel vaak verloren.
Ook bij salesUp hebben we deze donkere tijden moeten trotseren. We stelden ons voortdurend de vraag: hoe zorgen we ervoor dat marketingleads naadloos opgevolgd worden door onze salesmedewerkers; en hoe krijgen onze customer service medewerkers de juiste info om klanten snel een oplossing te bieden? Elk team had zijn eigen systemen, en communiceerde nog te weinig met de andere afdelingen.
Gelukkig kwam er licht aan het einde van de tunnel, toen het gouden HubSpot-tijdperk aanbrak. Met de implementatie van HubSpot steeg de werkefficiëntie zienderogen; de doorlooptijd verliep hierdoor 33% sneller.
Een overkoepelend CRM-systeem is dan ook noodzakelijk om te groeien als bedrijf. Al snel bleek Hubspot alle andere CRM-systemen (zoals Salesforce, Freshworks, Pipedrive, Active Campaign...) te overschaduwen. Want, Hubspot blinkt uit in gebruiksgemak, heldere rapportages, efficiënt leadbeheer, support opties en sales features.
Onze geautomatiseerde funnel
HubSpot is ontworpen om de klantervaring zosmooth mogelijk te laten verlopen. Zij stonden dan ook aan de wieg van ‘performance marketing’. Met behulp van een inbound methodologie kunnen bedrijven hun doelgroep aantrekken, engageren en in de watten leggen.
In de beginfase is alle communicatie volledig geautomatiseerd door middel van automatische workflows. Toch voelt de prospect zich steeds persoonlijk aangesproken, dankzij slimme marketing trucjes. Door deze persoonlijke aanpak zijn mensen sneller geneigd om in dialoog te treden met de salesverantwoordelijken.
Geïnteresseerden kunnen dan eenvoudig een afspraak inplannen met de salesverantwoordelijke, die hen meer informatie verschaft over het product of dienst. Dankzij lead scoring weten de salesmedewerkers ook perfect welke leads het snelst moeten behandeld worden.
Ook customer service medewerkers weten welke klant eerst te behandelen dankzij het ticketsysteem. Daarnaast is de Service Hub ook uitgerust met een klantenportaal, kennisdatabase en mogelijkheid tot feedback enquêtes.
De data uit al deze semi-automatische processen wordt ten slotte geanalyseerd door digital marketeers. Zij maken overzichtelijke dashboards, op maat van het bedrijf. Zo worden er zowel specifieke als algemene rapporten gevisualiseerd binnen eenzelfde systeem. Je kan bovendien zelf bepalen welke medewerker al dan niet zicht heeft op de welke dashboards.
Good to know: klanten met een Marketing-, Sales-, Service- en CMS-hub zien ten minste 51% meer deals gesloten worden, in vergelijking met klanten die slechts beroep doen op één van de opties.


sales, marketing en customer service aligned?
Heeft jouw bedrijf nood aan betere cijferanalyses wat betreft sales, marketing en customer service? Wij hebben de nodige marketingexpertise in huis om de juiste workflows en dashboards op te zetten. Als gouden HubSpot-partner beschikken we over tal van mogelijkheden om te segmenteren, personaliseren, automatiseren, analyseren en rapporteren.
Daarnaast kunnen onze copywriters en grafisch vormgevers de workflows voeden met interessante content; gaande van SEO-blogs en advertentiecampagnes tot podcasts en video’s.
Bovendien heeft salesUp een volledig salesteam die dag in, dag uit bellen naar jouw potentiële klanten. Dankzij de data in HubSpot weten zij exact naar wat deze personen op zoek zijn. Zo kunnen onze salesmedewerkers perfect inspelen op hun behoeften.
Tot slot vangt ons customer service team alle klantcommunicatie op, zodat jouw klantenbestand stabiel kan blijven groeien.
Maak een afspraak met Stig van salesUp

Nog interessante blogs voor jou


4e overname in 4 jaar tijd voor salesUp | salesUp
Als eerste bedrijf in Europa die 5 commerciële activiteiten bundelt onder 1 dak, hebben we een oplossing op alle commerciële vragen van onze klanten. We ondersteunen hen op het gebied van: sales, marketing, customer service, recruitment én training. Om onze klanten nog beter te ondersteunen, nam salesUp dit jaar ook MyModus uit Deinze over.


5 tips voor telefonische prospectie | salesUp
Telefonische prospectie of cold calling heeft tal van voordelen. Tenminste, als je het juist doet! Met 'het juist doen' sturen we niet aan op een dogmatische aanpak die altijd leidt tot het gewenste resultaat. We geven graag enkele trucjes mee die het telefonisch prospecteren vereenvoudigen.
Zahra Vanwijnsberghe, inside sales manager bij salesUp, verklapt jou de gouden basics bij koude prospectie.


Het wapen tegen de opkomende recessie | salesUp
We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.