Telefonische prospectie voor Cesano
Iets minder dan een halfjaar geleden klopte Cesano aan bij salesUp om hen bij te staan bij de verder uitbouw van hun bedrijf.


Telefonische prospectie voor Cesano
Cesano is een startUp-organisatie die zich focust op het plaatsen van elektrische fietsen in de horecasector. Het gaat om een uniek concept, omdat de investering – onder andere een onderhoudscontract, VAB, pechbijstand… - volledig gedragen wordt door Cesano. Hun klanten hoeven zich dus enkel te focussen op het verhuur van deze fietsen.
Cesano startte in eerste instantie zelf met bellen
Om te weten of dit concept zou aanslaan, belde het bedrijf eerst zelf 100 hotels op om te luisteren of er een markt is voor hun idee en jawel!
Ze haalden uit deze eerste gesprekken enkele mooie learnings:
- Hoe ze het Cesano-verhaal het beste naar voor brengen
- Hoelang zo’n salesgesprek mag duren
- Wat de hit rate is voor het sluiten van contracten
salesUp nam het roer over
Met deze informatie klopten ze aan bij leadsUp. We zetten met plezier onze schouders onder dit mooie project & hoe! Yves Van Sante, Founder & Managing Partner van Cesano, onderstreepte dat de resultaten van salesUp eigenlijk beter waren dan die van Cesano zelf:
"Ik heb dat zelden meegemaakt.. well done!
Graag wil ik onderstrepen dat wij zeer tevreden zijn
over de behaalde resultaten & voor de passie
dat je legt in ons product." – Yves Van Sante
Yves vertelde ons verder dat salesUp het verhaal vol overgave bracht zoals zij dat zelf zouden doen: “Het is enorm fijn dat een externe partner aanvoelt als een extra schakel van je eigen bedrijf. Zo zou het altijd moeten zijn!”


Learnings
Cesano ontdekte dat er wel degelijk een markt is voor hun product én dat het ook echt mogelijk is om een stukje van je salesproces toe te vertrouwen aan een externe partij mits je de juiste keuze maakt bij wie je aanklopt.
En wat met de doelstelling van het plaatsen van 250 e-bikes? Mission accomplished!
Ook bij Cesano geldt: “The only way is Up!”
Het bedrijf heeft zopas succesvol zijn Winwinner-campagne afgerond. Het is een platform dat ondernemers en investeerders samenbrengt. Op deze manier kon het bedrijf nog extra budget ophalen voor het aantrekken van klanten. Ook bij hen geldt de slogan "The only way is Up"!
Wil jij net als Yves van Cesano extra ondersteuning bij het uitbouwen van je dienst of product?
Denk je dat telefonische prospectie daar een belangrijke schakel in is?
Kom eens op de koffie bij salesUp; wij helpen je jouw omzet te verhogen!
Telefonische prospectie uitbesteden?
Ontdek via deze checklist waar je op moet letten.
Maak een afspraak met Stig van salesUp

Nog interessante blogs voor jou


5 tips voor telefonische prospectie
Telefonische prospectie of cold calling heeft tal van voordelen. Tenminste, als je het juist doet! Met 'het juist doen' sturen we niet aan op een dogmatische aanpak die altijd leidt tot het gewenste resultaat. We geven graag enkele trucjes mee die het telefonisch prospecteren vereenvoudigen.
Zahra Vanwijnsberghe, inside sales manager bij salesUp, verklapt jou de gouden basics bij koude prospectie.


Prospectie voor UNIZO
UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. Zij bieden ondernemers interessante begeleidingstrajecten aan. Hun doel? Bedrijven laten groeien. De grootste uitdaging bij UNIZO was het bereiken van de juiste doelgroep. Hiervoor klopten ze aan bij salesUp.


Tips hoe cold calling efficiënter kan
Tussen de zoektocht naar klanten en het effectief ondertekenen van een samenwerkingsvoorstel zitten een heleboel stappen. Hierbij vormt het telefonisch prospecteren een van de meest tijdrovende taken.
De meeste inside sales medewerkers bellen op automatische piloot en krijgen heel vaak ‘nee’ te horen. Na iedere ‘nee’ verzamelen ze opnieuw hun moed en bellen ze enthousiast verder.
Iedere ondernemer of salesmanager stelt zich wel eens de vraag ‘hoe kan cold calling efficiënter?’, en blijft vervolgens vasthouden aan oude gewoontes…