Blijf Up-to-date met onze insights
Ontdek de wondere wereld van prospectie, leadopvolging en pre-sales door de ogen van onze experts.
Onze jarenlange ervaring delen we graag via meeslepende blogs en interessante user cases.


salesUp verhoogt leads & sales voor Axians Audiovisual
Ontdek in een unieke blik achter de schermen hoe Axians Audiovisual, een toonaangevend bedrijf in de audiovisuele sector, hun prospectie uitbesteedde aan salesUp en daarmee een overweldigend aantal leads en sales genereerde. Leer hoe de outbound aanpak van salesUp resulteerde in een conversiepercentage van 78% en tevreden klanten die hun diensten nu op meerdere locaties inzetten. Up your sales met salesUp!

Q8Oils: Een geoliede samenwerking voor B2B-prospectie
Ontdek hoe Q8Oils en salesUp samenwerkten om hun telefonische prospectie op te krikken en meer sales te genereren. Leer van hun succes en krijg waardevolle tips om je eigen B2B prospectie naar nieuwe hoogten te tillen.

5 tips voor telefonische prospectie
Telefonische prospectie of cold calling heeft tal van voordelen. Tenminste, als je het juist doet! Met 'het juist doen' sturen we niet aan op een dogmatische aanpak die altijd leidt tot het gewenste resultaat. We geven graag enkele trucjes mee die het telefonisch prospecteren vereenvoudigen.
Zahra Vanwijnsberghe, inside sales manager bij salesUp, verklapt jou de gouden basics bij koude prospectie.

Prospectie voor UNIZO
UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. Zij bieden ondernemers interessante begeleidingstrajecten aan. Hun doel? Bedrijven laten groeien. De grootste uitdaging bij UNIZO was het bereiken van de juiste doelgroep. Hiervoor klopten ze aan bij salesUp.

Tips hoe cold calling efficiënter kan
Tussen de zoektocht naar klanten en het effectief ondertekenen van een samenwerkingsvoorstel zitten een heleboel stappen. Hierbij vormt het telefonisch prospecteren een van de meest tijdrovende taken.
De meeste inside sales medewerkers bellen op automatische piloot en krijgen heel vaak ‘nee’ te horen. Na iedere ‘nee’ verzamelen ze opnieuw hun moed en bellen ze enthousiast verder.
Iedere ondernemer of salesmanager stelt zich wel eens de vraag ‘hoe kan cold calling efficiënter?’, en blijft vervolgens vasthouden aan oude gewoontes…

4e overname in 4 jaar tijd
salesUp behoort tot de Up groep. Deze heeft als eerste in Europa 5 commerciële bedrijven gebundeld onder 1 dak. Hierdoor heeft de groep een oplossing op alle commerciële vragen van onze klanten. We ondersteunen hen op het gebied van: sales, marketing, customer service, recruitment én training. Om onze klanten nog beter te ondersteunen, nam salesUp dit jaar ook MyModus uit Deinze over.

Het wapen tegen de opkomende recessie
We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.

Warme leads voor op te prospecteren
Outboundmarketing is nog steeds de ster aan het marketing-firmament. Het enige nadeel is dat deze aanpak vaak aan efficiëntie mist. De meeste prospects lopen niet meteen warm van cold calling.
Wat als we cold calling kunnen 'opwarmen' d.m.v. een salesfunnel waarbij je de bezoeker via welbepaalde stappen richting conversie leidt?

Fouten die je moet vermijden bij offertes
Wat is jouw doel met het opmaken van een offerte? Alle prijzen oplijsten? Of je volledig verkoopgesprek nogmaals neerschrijven? Als je jezelf herkent in één van beide situaties, dan kan je snel je offerte naar het volgende niveau tillen. Met onze tips ontdek je hoe jouw offerte een meerwaarde kan bieden voor je prospect.
Interesse in meer inzichten? Boek snel een afspraak met Rany
