Blijf Up-to-date met onze insights

Ontdek de wondere wereld van prospectie, leadopvolging en pre-sales door de ogen van onze experts.

Onze jarenlange ervaring delen we graag via meeslepende blogs en interessante user cases.

Jaguar Land Rover BeNeLux kiest salesUp voor effectieve leads

In december 2023 kwam Jaguar Land Rover naar salesUp met een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we niet alleen meer leads genereren, maar vooral de kwaliteit ervan waarborgen? In een markt waar klantbeleving voorop staat, bleek dit cruciaal. Na een succesvolle eerste fase verlengde Jaguar Land Rover de samenwerking al snel tot maart 2025, met uitzicht op een nog langere samenwerking. Benieuwd hoe salesUp dit resultaat behaalde? Lees dan snel verder…

Telefonische prospectie voor VM Building Solutions | salesUp

VM Building Solutions, een toonaangevende speler in de bouwsector, heeft dankzij salesUp een sterke toename in gekwalificeerde afspraken gerealiseerd. Door gerichte telefonische prospectie en een nauwe samenwerking hebben beide bedrijven zeer mooie resultaten behaald. Lees je met ons mee?

Telefonische prospectie tijdens bouwverlof | salesUp

Door prospecteren tijdens de zomermaanden: interessant ja of nee? Je leest het in ons blog.

Duurzame samenwerking tussen Messer Group en salesUp

In mei vorig jaar startte onze samenwerking met de Messer Group, een internationale producent en leverancier van industriële gassen. Een jaar later kijken we terug op een periode van vruchtbare samenwerking, waarin we samen aanzienlijke resultaten hebben geboekt. In deze client case delen we de hoogtepunten en succesverhalen van onze gezamenlijke inspanningen

salesUp strategische telefonische prospectie partner van Alindus

In onze samenwerking met Alindus, hebben we onze krachten gebundeld om doormiddel van strategische telefonische prospectie tastbare resultaten te behalen.  

salesUp versterkt de wereldwijde aanwezigheid van GEODIS

Toen GEODIS, de wereldwijde leider in supply chain-oplossingen, ons benaderde, stonden ze voor een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we onze merkbekendheid vergroten en meer sales genereren in een markt die constant evolueert? Met een ambitieuze visie en een database van 1.210 contacten, was het tijd voor actie. Ben je klaar om te ontdekken hoe we deze uitdaging samen hebben aangepakt?

 

Telefonische prospectie voor Ikaros Solar

Het succes van een telefonische salescampagne hangt sterk af van externe factoren. Zo zijn de performantie van het salesteam en de achterliggende technische uitrusting belangrijk voor de efficiëntie van de campagne. 

Daarnaast is zeker ook de onderliggende data van cruciaal belang voor het welslagen van de outreach. Het spreekt voor zich dat hoe kwaliteitsvoller de data is, hoe doeltreffender de campagne zal verlopen. Bij salesUp dragen  we dit principe hoog in het vaandel. Om aan te tonen hoe belangrijk de kwaliteit van data is, vergelijken we graag de werking in ons project met Ikaros Solar.  In dit project vormde nauwkeurig geselecteerde en diepgaand geanalyseerde data de basis voor onze strategie. Dit artikel laat zien hoe zorgvuldig gescreende  prospectiedata de weg effent voor opmerkelijke verkoopresultaten.

salesUp genomineerd voor de trends Gazellen

We zijn verheugd te delen dat salesUp is genomineerd voor de 'Trends Gazellen'. Deze prestigieuze bekroning, die jaarlijks de snelst groeiende en meest veerkrachtige bedrijven in de schijnwerpers zet, heeft ons als genomineerde geselecteerd. Voor Greet Jacobs en haar team is deze nominatie meer dan een erkenning; het is een trotse bekroning van jarenlang toegewijd werk. 

Deze blog neemt je mee achter de schermen van salesUp, in een exclusief interview met de oprichtster.

 

“Voor mij is de erkenning op zichzelf al een ongelooflijke prestatie. Het feit dat we opgemerkt zijn, bevestigt dat wat we doen goed is en dat onze werkwijze effectief is. Het zorgt voor extra bevestiging van ons werk, en dat doet deugd."

 

Een oprecht gesprek is het beste saleswapen

De samenwerking tussen salesUp en Eurocircuits vormt een indrukwekkend voorbeeld van hoe een effectieve telemarketingstrategie kan bijdragen aan zakelijk succes. Dit partnership illustreert eens temeer het belang van een persoonlijke benadering in de B2B-sector en hoe een oprecht gesprek meer omzet oplevert dan een scriptgedreven strategie.

Welke elementen moeten in een goed belscript?

Telefonische prospectie is een belangrijk onderdeel van elke salesstrategie. Het is een manier om nieuwe leads te genereren en bestaande klanten te behouden. Een goed belscript kan hierin cruciaal zijn. Maar hoe formuleer je nu een effectief belscript voor succesvolle telefonische prospectie?

Veel verkopers klampen zich vast aan een belscript als een soort reddingsboei. Het lijkt misschien handig om je gesprekken te structureren en ervoor te zorgen dat je alle cruciale informatie behandelt. Maar laten we eerlijk zijn, het gebruik van een voorbeeld belscript is vaak niets meer dan een recept voor mislukking. Het is een beperkend keurslijf dat je verhindert om echt in te spelen op de behoeften van de klant of prospect en je telefoongesprek naar een hoger niveau te tillen. Het is tijd om het juk van die vooraf bepaalde scripts af te werpen en serieus na te denken over een meer effectieve benadering. Laat ons eerst even kijken naar de redenen waarom een voorbeeld belscript een slecht idee is:

Client case: salesUp overstijgt de verwachting SPM

Toen SPM Technologies de samenwerking met salesUp aanging, hadden ze concrete doelen voor ogen. Ze wilden hun diensten extra bekend maken binnen de doelgroep door introducties en afspraken bij syndici in België te genereren. Op deze manier wilden ze uiteindelijk langdurige relaties met hen opbouwen. De syndic-sector kampt met verschillende zeer specifieke uitdagingen. Eén ervan is het chronische tijdsgebrek van de syndici. Hierdoor is hun bereikbaarheid beperkt en vermijden ze vaak communicatie die niet uiterst noodzakelijk is. In deze campagne zou het dus meer dan ooit van essentieel belang zijn om vanaf het allereerste moment op te vallen en de aandacht vast te grijpen. Out-of-the-box communicatie? Yes please! Stoute schoenen aan? Check! Uitdaging aanvaard!

 

salesUp verhoogt leads & sales voor Axians Audiovisual

Ontdek in een unieke blik achter de schermen hoe Axians Audiovisual, een toonaangevend bedrijf in de audiovisuele sector, hun prospectie uitbesteedde aan salesUp en daarmee een overweldigend aantal leads en sales genereerde. Leer hoe de outbound aanpak van salesUp resulteerde in een conversiepercentage van 78% en tevreden klanten die hun diensten nu op meerdere locaties inzetten. Up your sales met salesUp!

Q8Oils: Een geoliede samenwerking voor B2B-prospectie

Ontdek hoe Q8Oils en salesUp samenwerkten om hun telefonische prospectie op te krikken en meer sales te genereren. Leer van hun succes en krijg waardevolle tips om je eigen B2B prospectie naar nieuwe hoogten te tillen.

 

Telefonische prospectie voor Cesano

Iets minder dan een halfjaar geleden klopte Cesano aan bij salesUp om hen bij te staan bij de verder uitbouw van hun bedrijf.

5 tips voor telefonische prospectie

Telefonische prospectie of cold calling heeft tal van voordelen. Tenminste, als je het juist doet! Met 'het juist doen' sturen we niet aan op een dogmatische aanpak die altijd leidt tot het gewenste resultaat. We geven graag enkele trucjes mee die het telefonisch prospecteren vereenvoudigen.

Zahra Vanwijnsberghe, inside sales manager bij salesUp, verklapt jou de gouden basics bij koude prospectie.

Prospectie voor UNIZO

UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. Zij bieden ondernemers interessante begeleidingstrajecten aan. Hun doel? Bedrijven laten groeien. De grootste uitdaging bij UNIZO was het bereiken van de juiste doelgroep. Hiervoor klopten ze aan bij salesUp.

Tips hoe cold calling efficiënter kan

Tussen de zoektocht naar klanten en het effectief ondertekenen van een samenwerkingsvoorstel zitten een heleboel stappen. Hierbij vormt het telefonisch prospecteren een van de meest tijdrovende taken.

De meeste inside sales medewerkers bellen op automatische piloot en krijgen heel vaak ‘nee’ te horen. Na iedere ‘nee’ verzamelen ze opnieuw hun moed en bellen ze enthousiast verder.

Iedere ondernemer of salesmanager stelt zich wel eens de vraag ‘hoe kan cold calling efficiënter?’, en blijft vervolgens vasthouden aan oude gewoontes…

4e overname in 4 jaar tijd

salesUp behoort tot de Up groep. Deze heeft als eerste in Europa 5 commerciële bedrijven gebundeld onder 1 dak. Hierdoor heeft de groep een oplossing op alle commerciële vragen van onze klanten. We ondersteunen hen op het gebied van: sales, marketing, customer service, recruitment én training. Om onze klanten nog beter te ondersteunen, nam salesUp dit jaar ook MyModus uit Deinze over.

Het wapen tegen de opkomende recessie

We kunnen er niet langer om heen. Elk nieuwsbericht, elke boodschap, elke meeting gaat tegenwoordig - al dan niet deels - over de vertraging van de economische groei, een voorzichtigere houding bij bedrijven en een terugschroeving van de investeringen. Hebben we Corona net doorzwommen, dan dient zich daar de volgende uitdaging reeds aan: de recessie.

Interesse in meer inzichten? Boek snel een afspraak met Stig

Contacteer ons

salesUp by  Up 
053 78 28 30
info@salesup.be
BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp