Q8Oils: Een geoliede samenwerking voor B2B-prospectie
Ontdek hoe Q8Oils en salesUp samenwerkten om hun telefonische prospectie op te krikken en meer sales te genereren. Leer van hun succes en krijg waardevolle tips om je eigen B2B prospectie naar nieuwe hoogten te tillen.
Telefonische prospectie voor Q8Oils
In de altijd evoluerende wereld van B2B-prospectie heeft Q8Oils, gespecialiseerd in de handel en productie van brandstoffen en smeermiddelen, de uitdaging aangenomen om meer sales te genereren. Daarvoor schakelden ze ons als externe prospectiepartner in. Het doel was duidelijk: brand awareness creëren voor Q8Oils en sales genereren met als primaire doelgroep de productiemanagers, onderhoudsmanagers, kwaliteitscoördinatoren en gezondheids- en veiligheidsmanagers in meerdere sectoren.
De uitdaging
Q8Oils had hoge verwachtingen en hoopte op een conversieratio van 10% van koude prospects naar geplande afspraken. Maar er was meer aan de hand dan alleen de cijfers. Voor Q8Oils was het de eerste keer dat ze samenwerkten met salesUp. Daarom besteedde we in de opstart van de campagnes uitgebreid aandacht aan het uitleggen van hun aanpak aan Q8Oils. Dit omvatte gedetailleerde besprekingen over het proces, de verwachte resultaten en een diepgaande wederzijdse kennismaking met de bedrijfscultuur van zowel salesUp als Q8Oils. Deze initiële investering in begrip en samenwerking vormde de basis waarop het succes van de gezamenlijke inspanningen werd gebouwd.
De campagnes
Aanvankelijk begon Q8 Oils met één campagne: prospectie in Zuid-Nederland. Maar al snel werden, vanwege het succes van de eerste, er twee andere aan toegevoegd. De andere campagnes die daaruit voortvloeiden, draaiden om prospectie van bedrijven in en rond de haven van Antwerpen en prospectie in Wallonië.
De campagne in de haven van Antwerpen was bijzonder interessant omdat ze een iets andere aanpak kreeg dan gebruikelijk. Hier begon salesUp met een vrijblijvende enquête, om beter de behoeften van de te prospecteren bedrijven te begrijpen. De enquête ging dieper in op de producten die bedrijven gebruikten, de uitdagingen waarmee ze te maken hadden en zelfs hun wagenpark en machines kwamen aan bod. Op basis van de resultaten werden de meest veelbelovende bedrijven opnieuw benaderd voor een kennismakingsgesprek, toegespitst op de challenges die ze eerder zelf aangaven. Deze aanpak leidde tot een opmerkelijke conversieratio van meer dan 50%.
De samenwerking
Wat dit partnerschap echt succesvol maakte, was de nauwe samenwerking tussen Q8Oils en salesUp. Het salesteam van salesUp had rechtstreeks contact met de Q8Oils -verkopers, en afspraken werden naadloos ingepland via een gedeeld agendasysteem. Bovendien werden wekelijkse rapporten met inzichten uit de telefoongesprekken naar Q8Oils gestuurd. Regelmatige feedbacksessies werden georganiseerd, waardoor Q8Oils de communicatie met prospects kon evalueren en bijsturen waar nodig.
bruto conversie behaald
waardevolle afspraken gegenereerd.
Meer dan 187 uur aan prospectie-inspanningen.
Tips om uw eigen Telefonische Prospectie naar een hoger niveau te tillen
Het succesverhaal van Q8Oils en salesUp biedt waardevolle inzichten die kunnen helpen je eigen telefonische prospectie te perfectioneren. We kunnen uit deze case drie waardevolle tips destilleren waarmee je moeiteloos zelf aan de slag kan om jouw eigen prospectie-inspanningen naar een hoger niveau te tillen. Dus ‘wat hebben wij heleerd vandaah?’
- Productkennis en Training: Het salesUp team kreeg uitgebreide technische en producttraining om vol vertrouwen te bellen. Hierdoor konden ze gesprekken voeren zonder script, wat resulteerde in authentieke interacties.
- Scriptloze Communicatie: In plaats van een rigide script te volgen, streeft salesUp naar vlotte en natuurlijke gesprekken. Hierdoor kunnen ze flexibel inspelen op de behoeften van de prospects.
- Wees creatief met uw enquête: Stel vragen op een interessante en relevante manier om waardevolle informatie te verzamelen zonder de 'enquête'-vibe.
Conclusie
De samenwerking tussen salesUp en Q8Oils is een toonbeeld van hoe een innovatieve aanpak en nauwe samenwerking kunnen leiden tot buitengewone resultaten. Of zoals Isabella Hauquier, Sales Manager bij Q8Oils, het verwoordde: "Onze aangename samenwerking met salesUp blijft consequent leiden tot blijvende successen." Dit succesverhaal bewijst dat met de juiste strategie, training en samenwerking, telefonische prospectie een krachtige motor kan zijn voor het genereren van waardevolle B2B-sales.
Maak een afspraak met Stig van salesUp
Nog interessante blogs voor jou
salesUp versterkt de wereldwijde aanwezigheid van GEODIS
Toen GEODIS, de wereldwijde leider in supply chain-oplossingen, ons benaderde, stonden ze voor een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we onze merkbekendheid vergroten en meer sales genereren in een markt die constant evolueert? Met een ambitieuze visie en een database van 1.210 contacten, was het tijd voor actie. Ben je klaar om te ontdekken hoe we deze uitdaging samen hebben aangepakt?
Telefonische prospectie voor Ikaros Solar
Het succes van een telefonische salescampagne hangt sterk af van externe factoren. Zo zijn de performantie van het salesteam en de achterliggende technische uitrusting belangrijk voor de efficiëntie van de campagne.
Daarnaast is zeker ook de onderliggende data van cruciaal belang voor het welslagen van de outreach. Het spreekt voor zich dat hoe kwaliteitsvoller de data is, hoe doeltreffender de campagne zal verlopen. Bij salesUp dragen we dit principe hoog in het vaandel. Om aan te tonen hoe belangrijk de kwaliteit van data is, vergelijken we graag de werking in ons project met Ikaros Solar. In dit project vormde nauwkeurig geselecteerde en diepgaand geanalyseerde data de basis voor onze strategie. Dit artikel laat zien hoe zorgvuldig gescreende prospectiedata de weg effent voor opmerkelijke verkoopresultaten.
salesUp genomineerd voor de trends Gazellen
We zijn verheugd te delen dat salesUp is genomineerd voor de 'Trends Gazellen'. Deze prestigieuze bekroning, die jaarlijks de snelst groeiende en meest veerkrachtige bedrijven in de schijnwerpers zet, heeft ons als genomineerde geselecteerd. Voor Greet Jacobs en haar team is deze nominatie meer dan een erkenning; het is een trotse bekroning van jarenlang toegewijd werk.
Deze blog neemt je mee achter de schermen van salesUp, in een exclusief interview met de oprichtster.
“Voor mij is de erkenning op zichzelf al een ongelooflijke prestatie. Het feit dat we opgemerkt zijn, bevestigt dat wat we doen goed is en dat onze werkwijze effectief is. Het zorgt voor extra bevestiging van ons werk, en dat doet deugd."