salesUp strategische telefonische prospectie partner van Alindus

In onze samenwerking met Alindus, hebben we onze krachten gebundeld om doormiddel van strategische telefonische prospectie tastbare resultaten te behalen.  

Telefonische prospectie voor Alindus

In onze samenwerking met Alindus, een dochteronderneming van het in Nederland gevestigde Wiltec, hebben we onze krachten gebundeld om door middel van strategische telefonische prospectie tastbare resultaten te behalen. Onze eerste campagne startte al in 2022 met een actie rond Showa, een Japans A-merk werkhandschoenen, speciaal opgezet voor het wereldkampioenschap voetbal.

Vanaf maart 2024 hebben we onze samenwerking voortgezet met YouFocus, een dochteronderneming die transfers, siliconen en geweven badges van topkwaliteit levert. In deze client case krijg je een helder beeld van hoe onze campagnes zijn opgezet, welke resultaten we hebben bereikt en hoe onze samenwerking met Alindus succesvol is gebleken.

Showa WK actie: campagne opzet en resultaten

De Showa WK-actie was gericht op het stimuleren van de verkoop en het introduceren van nieuwe eindgebruikers voor het A-merk Showa. Deze campagne is opgezet rond de vijf succespijlers van Showa, namelijk: kwaliteit, een volledig en duidelijk productassortiment, selectief dealerbeleid, en krachtige marketing- en verkoopondersteuning.

Campagneresultaten op een rij:

● Contacten afgehandeld: 35
● Succesvolle conversies: 7
● Conversiepercentage: 22,22%

Tijdens deze campagne lag onze focus op de klanten van Alindus, voornamelijk technische groothandels en ijzerwaren groothandels, met beslissers zoals eigenaren en hoofd aankoopverantwoordelijke. De resultaten spreken voor zich en benadrukken het succes van onze gerichte aanpak.

YouFocus: nieuwe kansen, snelle resultaten

YouFocus, een innovatief merk uit Nederland, is door Alindus geïntroduceerd in België. Dit merk, dat al een gevestigde naam heeft in de sportwereld met klanten als de Premier League, de MLS en de Keuken Kampioen Divisie in Nederland, is ook een preferred supplier van toonaangevende merken zoals Adidas en Nike.

We zijn in maart gestart met deze nieuwe uitdaging en zijn nu, een maand later, volop bezig met de telefonische prospectie om YouFocus stevig op de Belgische markt te positioneren. Sinds de lancering van YouFocus in België hebben we in korte tijd al mooie resultaten geboekt:

Campagneresultaten op een rij:
● Contacten afgehandeld: 208
● Afspraken gemaakt: 22
● Conversiepercentage: 11,32%

In de eerste fase van onze campagne hebben we ons gericht op bestaande Alindus klanten die binnen de doelgroep van YouFocus vallen. Na het behalen van succes met deze gerichte groep, hebben we onze focus verbreed en de doelgroep binnen de sportsector uitgebreid om nog meer potentieel te benutten. Deze afspraken hebben al geleid tot meerdere partnerschappen en bestellingen op de webshop, wat de effectiviteit van onze aanpak en de aantrekkingskracht van het merk bevestigt.

Kwaliteit boven kwantiteit

Bij salesUp vinden we het belangrijk dat er goed wordt omgegaan met de contacten. Vele volumes draaien heeft geen zin als er niks uitkomt. Daarom behandelen we elk contact met zorgvuldigheid, zodat we maximale waarde halen uit elk contactmoment. Deze aanpak zorgt ervoor dat we samen met onze klanten mooie conversiepercentages halen én klanten ons vertrouwen in strategische partnerships zoals deze.

De samenwerking

Onze samenwerking met Alindus is gebaseerd op wederzijds vertrouwen, wat het samenwerken erg prettig maakt. We blijven nauw met elkaar in contact, gebruiken verkoopcijfers om onze strategieën te vormen en blijven constant optimaliseren. Zo zijn we samen op weg naar nog meer succes.

Up your sales met salesUp

Ben je klaar om jouw B2B verkoop naar een hoger niveau te tillen en je merk zichtbaarder dan ooit te maken door middel van B2B leadgeneratie? Bij salesUp zijn we experts in het creëren van strategische, doelgerichte campagnes die echte resultaten opleveren. Net zoals we voor Alindus hebben gedaan, kunnen we ook voor jouw B2B bedrijf een verschil maken.

Nog interessante blogs voor jou

Duurzame samenwerking tussen Messer Group en salesUp

In mei vorig jaar startte onze samenwerking met de Messer Group, een internationale producent en leverancier van industriële gassen. Een jaar later kijken we terug op een periode van vruchtbare samenwerking, waarin we samen aanzienlijke resultaten hebben geboekt. In deze client case delen we de hoogtepunten en succesverhalen van onze gezamenlijke inspanningen

salesUp versterkt de wereldwijde aanwezigheid van GEODIS

Toen GEODIS, de wereldwijde leider in supply chain-oplossingen, ons benaderde, stonden ze voor een duidelijke uitdaging: hoe kunnen we onze merkbekendheid vergroten en meer sales genereren in een markt die constant evolueert? Met een ambitieuze visie en een database van 1.210 contacten, was het tijd voor actie. Ben je klaar om te ontdekken hoe we deze uitdaging samen hebben aangepakt?

 

Telefonische prospectie voor Ikaros Solar

Het succes van een telefonische salescampagne hangt sterk af van externe factoren. Zo zijn de performantie van het salesteam en de achterliggende technische uitrusting belangrijk voor de efficiëntie van de campagne. 

Daarnaast is zeker ook de onderliggende data van cruciaal belang voor het welslagen van de outreach. Het spreekt voor zich dat hoe kwaliteitsvoller de data is, hoe doeltreffender de campagne zal verlopen. Bij salesUp dragen  we dit principe hoog in het vaandel. Om aan te tonen hoe belangrijk de kwaliteit van data is, vergelijken we graag de werking in ons project met Ikaros Solar.  In dit project vormde nauwkeurig geselecteerde en diepgaand geanalyseerde data de basis voor onze strategie. Dit artikel laat zien hoe zorgvuldig gescreende  prospectiedata de weg effent voor opmerkelijke verkoopresultaten.

Contacteer ons

salesUp by  Up 
053 78 28 30
info@salesup.be
BE0877.584.635

Hoofdzetel Erpe
Evenbroekveld 14
9420 Erpe-Mere

Nieuwsbrief

Wij leren elke dag bij en brengen jou ook Up-to-date. Let's go Up together!

Volg ons op

This site is Upproved by shakeUp